Alweer een maand in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Alweer een maand in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in Parijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 September 2012 | Frankrijk, Parijs

Ik zit hier nu alweer een maand! Wat gaat de tijd toch snel! De volle metro’s, 2 kussen als je iemand begroet, stokbrood en ga zo maar door. Ik ben er al helemaal aan gewend. Ook ben ik op school al gewend dat alle docenten Marika Krien zeggen ipv Maaike Knijn.

Vorige week maandag had ik voor het eerst een super lange dag. Ik had van 8 tot 8 les, erg lang maar de dag was snel voorbij. Toen ik klaar was met school heb ik met een paar klasgenoten wat gedronken, het was een afterborrel van school en de thema was moustache. Wat heb ik toch gelachen hoe sommige verkleed waren, er waren 2 jongens die hadden een korte broek, niets erboven en een snor op! Toen we naar huis gingen kwam ik in de metro een jongen tegen die toevallig ook van mijn school was, daar heb ik even gezellig mee gepraat en hij heeft mij wat tips gegeven waar ik goed kan gaan borrelen!

Dinsdag ben ik met 2 meiden naar de Ikea gegaan. De Ikea ligt buiten Parijs, dus heb heerlijk genoten van het landschap buiten Parijs. Ik was de enige die niets nodig had, maar ik kwam met het meeste thuis.
Donderdagmiddag had ik echt zin om te shoppen, aangezien Parijs echt een shopstad is ben ik na school even gaan shoppen, ik heb een leuke zwarte top gekocht en een groene shirt. In de avond heb ik eerst gezellig met mijn moeder geskypt, zij kwam mij vertellen dat ze met kerst naar mij toekomt! Echt super leuk! Daarna kwamen klasgenoten gezellig wat bij mij gedronken en daarna ben ik weer naar een Erasmusfeest geweest. Deze keer waren er meer klasgenoten en het was echt super gezellig!

Vrijdag had ik eindelijk te horen gekregen dat ik mijn bankpas heb gekregen! Daarna had ik meteen mijn Franse telefoonnummer geregeld! Mijn nummer is +33750227856.

En zaterdag ben ik eerst met Lianne (een meisje uit Spierdijk) en haar broertje wat gaan drinken, zij waren toevallig in Parijs en we zijn gezellig wat gaan drinken. Echt super leuk om weer iemand uit het dorp te zien! Daarna ben ik met Marjolein naar de Hema geweest! Jaa in Parijs hebben ze ook een HEMA, echt super leuk;) helaas hadden ze geen tompoezen maar evengoed leuk om te zien dat er een HEMA is! Daarna zijn we nog even gaan shoppen. Daarna ben ik met mijn Franse cultuurklas naar enkele unieke 180 graden 3d film geweest, de film ging over de historie van Parijs. En daarna ben ik met een paar klasgenoten wat gaan drinken in een pub!

En zondag ben ik met mijn huisgenoot naar ”how become a parisain in one hour” van Oliver Giraud geweest. We zaten eerst helemaal achterin en daarna kregen we te horen dat we bijna helemaal voorin zitten! Het theater ging erover hoe je moet gedragen als “parisain”. Je moet bijvoorbeeld chagrijnig kijken in de metro, niet heel overdreven doen, hoe we eten moeten bestellen (uitgezat op de stoel en niet overdrijven), dat zwervers vaak nep zijn, we hebben geleerd hoe we naar binnen moeten komen (lippen getuit en sexy lopen) en we hebben geleerd hoe we sensueel moeten dansen in de club! Ik heb echt super hard gelachen en het was een hele leuke theater!

Volgende week heb ik weer een aantal leuke dingen op de planning. Woensdag heb ik eerst mijn eerste Franse les en ga ik in de avond naar een Nederlandse borrel en in het weekend ga ik naar Bordeaux van vrijdagavond tot zondagavond!

Bissous xx

  • 01 Oktober 2012 - 09:08

    Frank & Bora:

    Jij hebt straks meer verstand van Parijs dan de gemiddelde Parijsenaar! Spreek je ook al vloeiend Frans?

    Groetjes uit Alkmaar!

  • 01 Oktober 2012 - 17:04

    Linda:

    Hebben ze wel de Hema-worst in Parijs? :0)

  • 01 Oktober 2012 - 17:23

    Ome Mick:

    Nou,nou Maaike je maakt wat mee in Parijs. Heb je nog wel zin om straks weer terug te komen in de Goorn? Veel plezier en tot het volgende verslag. Groeten Anita, Dennis, Cindy en Mick.

  • 01 Oktober 2012 - 19:49

    Sabrina:

    Volgens mij ben je straks helemaal gewend aan zo'n toffe stad en vind je het hier maar saai! Door je verslagen te lezen krijg ik steeds meer zin in mijn exchange. Tot snel in PARIJS! xx

  • 01 Oktober 2012 - 23:37

    Maaike Knijn:

    Nee ik spreek nog geen vloeiend frans.. woensdag heb ik mijn eerste les
    Helaas hadden ze geen hema-worst, het was een kleine hema maar ergens anders hebben ze er nog een! Hopelijk hebben ze daar wel hema-worst
    Haha ik ben benieuwd hoe ik De Goorn ga vinden nadat ik terug kom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 635
Totaal aantal bezoekers 19655

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: