Paris, je t'aime - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Paris, je t'aime - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Paris, je t'aime

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 September 2012 | Frankrijk, Parijs

Nu ik hier 3 weken in Parijs ben voel ik mij hier al super erg thuis. Ik heb een heel leuke appartementje en op school gaat het ook erg goed, en heb al veel mensen ontmoet. Ook heb ik gehoord dat je geen slippers aan moet doen, chagerijnig moet kijken in de metro en je tas goed bij je moet houden anders word je zo bestolen. Daarnaast ben ik ook erg er aan gewend om iedereen 2 zoenen te geven in plaats van 3.

Zondag was het hier erg mooi weer en heb ik met de franse cultuurklas een tour door de 5e arrondissement gehad. We zijn geweest naar de jardin de Luxemburg, pantheon, arena luteca, mosquee of Paris, jardin de plantes, we hebben langs de Seine gelopen en we zijn naar institut de monde arabe geweest. Veel heel wat dingen heb ik nog nooit gehoord maar het was erg leuk om te doen!

Maandag was ik eerst de hele dag naar school geweest en daarna ben ik naar “la rotonde” geweest, daar kwamen alle mensen van mijn school. Erg leuk, alhoewel de meeste fransen geen engels konden maar het was met de mensen van de exchange erg gezellig!

Dinsdag wou ik met een klasgenootje naar Pompidou helaas was die gesloten dus zijn we naar La congierge geweest dat was een soort gevangenis. Het was dat we gratis naar binnen konden maar anders was het zonde van je geld om naar binnen te gaan. La congierge was vroeger een gevangenis. Daarna zijn we naar La Saint chapelle geweest, dit is een soort kerk en ik vond dit persoonlijk heel erg leuk! Nadat we naar Saint Chapelle zijn geweest zijn we naar Les Halles geweest, les halles is een shoppingcentrum. Ik had er persoonlijk meer van verwacht.

Woensdag had ik mijn franse test. Ze hadden een schriftelijke en een mondelinge test. Bij deze school wordt je ingedeeld in op je eigen niveau. De schriftelijke test ging aardig maar bij de mondelinge test kon ik amper wat uitbrengen, dus ik denk dat mijn niveau niet zo heel hoog zou zijn, maar het zou fijn zijn dat ik niet alles weer opnieuw moet leren. S’avonds heb ik bij een klasgenootje met 3 duitse mensen en 1 belgisch meisje Nederlandse pannenkoeken gemaakt. Het ging bij mij erg goed maar helaas bakte de andere er niet zoveel van. Dus ik heb vooral zitten koken!

Donderdag ben ik eerst weer naar school geweest en daarna ben ik met school gaan voetballen. Het was heel erg fijn om weer een keer te gaan voetballen. Alleen dacht ik dat er ook veel meiden waren helaas was ik samen met nog een andere meisje en voor de rest alleen maar jongens en kregen we niet veel de bal, dat was omdat er 40 mensen doormochten naar de echte voetbalteams en iedereen zich graag zelf wou bewijzen. Ik heb evengoed even lekker gevoetbald! Daarna ben ik in de avond met een paar klasgenoten naar een Erasmusparty geweest, dat was erg leuk. Daar konden we een sticker van onze eigen land opplakken. Het was echt een top avond, hele avond kunnen dansen en aan aandacht geen gebrek. Nederlandse meisje zijn daar wel in de trek, soms tot vervelends aan toe. Maar het was wel erg leuk!

Vrijdag ben ik met school naar de Louvre geweest. Ik had gehoord dat je daar wel 2 dagen kon lopen. Aangezien ik niet zo van museums hou was ik naar 1 uur weer weg! Ik heb natuurlijk wel de Mona Lisa gezien, ik snap echt niet dat zoveel mensen dat zo erg interessant vinden..

Zaterdag ben ik eerst naar school naar musee d’orsay geweest. Dat zag er van binnen erg mooi uit maar nadat ik een paar schilderijen had gezien had ik het wel weer gezien! Natuurlijk heb ik wel nog de schilderijen van van Gogh bekeken! Daarna zijn we savonds naar een boot trip geweest van Erasmus. Gelukkig waren we net optijd want nadat wij binnen waren ging de boot weg. Dit was ook erg gezellig en heb een paar nieuwe mensen ontmoet van andere school en veel mensen van mijn eigen school was er ook dus het was erg gezellig

Zondag ben ik samen met Gerben(een klasgenootje) en marjolein ergens gaan eten. Marjolein was laatst in een heel gezellig straat geweest waar je voor 10 of 15 euro een voorgerecht, hoofdgerecht en een dessert kon krijgen, dus daar zijn we uiteraard gaan eten. Daarna zijn we langs boulevard Haussman gelopen, dat is een straat met allemaal banken en daarna zijn we richting Champees elysees gelopen. Het was erg druk daar omdat Lady Gaga daar net had opgetreden en daar in een hotel sliep. Ik denk wel dat er 200 mensen stonden te wachten op een blik van Lady Gaga. Wij vonden dat niet zo heel erg interessant dus we zijn naar Arc Triompf geweest, helaas was het erg druk dus we zijn niet helemaal naar boven gelopen.

Helaas hebben we sinds 2 weken ook nieuwe huisdieren in ons appartement namelijk kakkerlakken. Zaterdag had onze eigenaar in alle kieren gif gespoten maar helaas zijn ze er nog steeds. Morgen komt er een officieel bedrijf dus hopelijk zijn ze dan weg! Ook heb ik nog steeds mijn bankpas niet en is de subsidie voor ons huis ook nog steeds niet geregeld. Ik hoop echt dat het snel is geregeld. Daarnaast heb ik nu wel al de schoolrooster tot het einde van het jaar gehad, alleen ik moet nog voor 2 vakken het weten. Maar het belangrijkste is dat ik me nog prima vermaak in de stad van de liefde!

Morgen heb ik eerst van 8 tot 8 les en daarna donderdag nog even naar school. Dus ik denk dat ik weer genoeg leuke dingen gan doen

Á bientôt et bisous

  • 24 September 2012 - 12:33

    Jeanette& Jan:

    Hallo Maaike

    Zo je begin al aardig te wennen daar in de stad van de liefde. En zelf al naar een voetbalwedstrijd geweest.Ja zelf heb je ook nog een balletje getrapt. En met zo weinig meisjes, kunnen ze daar nog wat van je leren ,toch. Nu kom je doordat je er woon op heel veel leuke locaties. Ook wij zijn jaren geleden naar Parijs geweest en zijn o.a. naar het Louvre geweest veel te veel om het allemaal te bekijken.
    Maar op deze manier leer je wel het Parijse leven kennen. Het leren zal je dan ook als je er langer bent beter afgaan. Wij kijken van je op zoals het gaat daar met je. Vooral zo we ook lazen lekker voor de jongelui hollandse pannekoeken aan het bakken. Ja dan ben je weer echt op de hollandse tour bezig.
    Verder hier van ons veel succes met al die franse jongens om je heen....

    groeten Jan & Jeanette


  • 24 September 2012 - 12:43

    Mick En Anita:

    Nou dat is ook jammer dat ze maar twee kusjes geven.Groeten Ome Mick.

  • 24 September 2012 - 13:27

    Frank & Bora:

    Wat een verhaal weer Maaike. En lekker ook, die kakkerlakken in je huis. Ik vind het ook leuk om te lezen dat sommige toeristische trekpleisters helemaal niet zo boeiend zijn. Dat vind ik ook vaak. Van mooie uitzichten over de stad kun je soms veel meer genieten.

    Bonne chance avec tout et au revoir,

    Frank & Deborah.

  • 25 September 2012 - 12:03

    Kees En Tonny:

    Hallo Maaike, wat heerlijk dat je er zo van geniet. Goed dat je zo'n lekker appartement hebt, liever
    zonder gasten (beestjes) maar hopen dat ze gauw weer weg zijn. Voor mij (T) is het ook leuk om te
    lezen waar je allemaal geweest bent, veel herken ik. We hopen dat je nog een mooie tijd hebt, en dat lukt vast wel.

    Groetjes Kees en Tonny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 19655

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: