Tweede week! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Tweede week! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Tweede week!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

15 September 2012 | Frankrijk, Parijs

Ik ben nu al 2 weken in Parijs, wat gaat de tijd toch snel! Ik raak al erg gewend aan de franse stokbrood, de franse cultuur, laat eten en de engelse taal. Ten eerste bedankt voor alle lieve mailtjes en berichtje op waarbenjij.nu

Vorige week vrijdag had ik mijn eerste “Erasmus” feest! Het was erg gezellig en bijna alle erasmusstudenten waren er!

Zaterdag had ik met mijn Franse cultuurklas een boottocht over de Seine! We gingen langs de Eiffeltoren, invalides, Notre dam, Ile de cite en verschillende bekende bruggen. Tegen de avond kwam Marjolein mijn huisgenoot, nadat we met zn 2en vier keer naar boven zijn gelopen was alles boven. Tot nu toe is het erg gezellig met haar en bevalt het erg goed!

Maandag was voor mij de eerste lange dag op school, ik had namelijk les van 10 uur tot kwart over 5... met een pauze van 2 uur tussendoor, in die pauze heb ik gezellig met een paar klasgenootjes ergens gegeten. Ik begin engels steeds beter te begrijpen, alleen het spreken vind ik nog wel lastig! Toen ik klaar was met school ben ik met Marjolein en haar vriend nog even over de Champees Elysees gelopen!

Op dinsdag had ik al mijn schoolboeken besteld. Nadat we dat hadden gedaan hebben we Rue de Rivioli overgelopen, Rue de Rivioli is een shopstraat dus ik heb gelijk even gewinkeld, tijdens het shoppen heb ik een leuk vestje gekocht! Daarna had ik even snel gegeten en daarna gingen we naar de wedstrijd Frankrijk tegen Wit-Rusland, we hadden van te voren Franse schmink gekocht en tijdens de wedstrijd hadden we het op onze wangen gedaan, we waren dus echte fransen! De wedstrijd was erg boeiend en Frankrijk had uiteindelijk gewonnen!

Woensdag heb ik geprobeerd om mijn Franse bankrekening te openen, helaas was het nog niet gelukt want ik had namelijk mijn post nog niet ontvangen. Vandaag heb ik eindelijk mijn brief ontvangen dus ik hoop dat ik maandag mijn pas op kan halen en gelijk een Franse telefoonrekening kan openen! In Frankrijk kan je namelijk voor 4 maanden een abonnement afsluiten en voor 10 euro onbeperkt sms’en en bellen, dus die keuze is snel gemaakt!

Op donderdag had ik een toeristendagje gepland samen met een ander meisje. We waren eerst naar l’opera geweest. L’opera is een expeditiegebouw, daar hebben we alleen even van de buitenkant bekeken en niet naar binnen geweest. Daarna zijn we naar La Fayette geweest dat is de grootste en bekendste warenhuis van Parijs. La Fayette heeft 10 etages en er worden 75000 merken aangeboden. We zijn helemaal naar boven gelopen waar je een erg mooi uitzicht over de stad hebt. Nadat we bij la Fayette zijn geweest zijn we naar Hotel Invalides geweest. Dat is opgericht door Lodewijk XIV en bevat verschillende museums, ook ligt hier Napoleon.

Vrijdag moest ik de hele dag naar school en s’avonds ben ik uitgeweest. Ik was naar een discotheek onder een brug. Het was een erge grote discotheek en heel leuk ingericht, alleen de muziek was niet mijn smaak maar evengoed heb ik me wel vermaakt!

Zaterdag heb ik eerst lang uitgeslapen en ben ik daarna lekker gaan liggen in park Monceau. Park Monceau is een soort vondelpark, ik heb lekker mijn muziek meegenomen en een paar uur daar gelegen!

Ook heb ik deze week de Velib ontdekt. Dat is een fiets die je op verschillende plekken kan pakken en heel Parijs kan doorfietsen! Een ideaal systeem en een aanrader voor iedereen;) Volgende week heb ik ook al een aantal dingen op de planning staan, waaronder een franse taaltest, ik ben benieuwd hoe ik er nu voorsta! Ook komen de eerste mensen uit Nederland binnenkort al, Sabrina komt 19 oktober en mijn moeder en broertje 9 november!

Als jullie het leuk vinden om mij te mailen, mijn e-mailadres is maaikeknijn@hotmail.nl

Au revoir!

  • 16 September 2012 - 15:28

    Els Braas:

    hoi maaike
    hier even een berichtje van ons de rotteveeltjes.
    we zijn nu bij je moeder en heb je reisverslagen gelezen.
    mooi genieten daar zeker ?
    nog veel plezier en leren natuurlijk en tot ziens.

  • 17 September 2012 - 10:03

    Frank & Bora:

    Hai Maaike,

    Je beleeft evengoed weer een hoop in zo'n week. Kom je Parijs al door zonder kaart? Dat fietsensysteem klinkt idd erg handig, en het metronetwerk is ook prima toch? Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen in zon metropool.

    Groetjes uit Alkmaar!

  • 19 September 2012 - 20:37

    Gonda Beerepoot:

    Hoi Maaike .
    zoals je schrijft je ontdekt van alles en vind een hoop uit.hoop dat je een hele leuke tijd hebt en er veel van opsteekt Ben er zelf ook geweest zoals je zegt dat warenhuis La Fayette dat is niets bij de bijenkorf vergeleken geniet en ik zal je verslagen bijhouden.

    Groetjes gonda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 19655

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: