De laatste weken van de study abroad - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu De laatste weken van de study abroad - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

De laatste weken van de study abroad

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 December 2012 | Frankrijk, Parijs

De laatste weken van het study abroad zijn alweer ingegaan. Ik ben alweer begonnen met leren en de laatste deadlines zijn net geweest. Ik heb nu nog 1 week les, naja les ik heb 4 uur les volgende week en moet voor de rest alleen maar leren.

De afgelopen 3 weken heb ik over een hele dure shopstraat gelopen, avenue montagene. Daarnaast ben ik ook weer naar de kerstmarkt op de Champees elysees en naar la defense geweest. Ik heb een stukje gefietst bij bois de bologne en ik heb de ingang van Roland Garros gezien. Ook ben ik naar naar les viaducts les arts geweest, dat is een straat met allemaal kunstwinkels, ik heb gewinkeld bij les halles, ben langs de oudste school van parijs gelopen(Sorbonne). Daarnaast ben ik ook naar st Sulpice geweest.

22 november hebben we met de franse cultuurles Thanksgiving gevierd. Dat feest is een gewoonte in America, in tegenstelling voor mij was dat helemaal nieuw. We hebben daar turkey, mashed potatoes, salade en als toetje warme appeltaart gegeten.

Vorige week mijn eerste toets gemaakt van Financial analysis. Echt super raar want een dag van te voren hoorde we dat we die toets moesten maken, maar ik moest niet zeuren want we kregen alle aantekeningen erbij en het was een eitje! De eerste 3 punten zijn denk ik wel binnen!

Vorige weekend had ik ook weer bezoek! Anoek kwam namelijk langs. We zijn vrijdagavond lekker uiteten geweest en daarna even de notre dam bekeken en daarna lekker bijgepraat bij mij thuis. Anoek had al een keer Parijs gezien dus ik wilde wel even iets doen wat we allebei nog niet hadden gedaan.We zijn namelijk naar Versailles geweest. Echt super mooi was dat vroeger leefde Lodewijk de 14(?) daar. Het was echt super groot en super mooi. Daarna waren in Versailles naar een theezaakje gehad en hebben we lekker een theetje gedronken en veel franse lekkernijen gegeten. S’avonds hebben we bij mij een pizza gegeten en s’avonds zijn we nog even uitgeweest naar Chatelet! Het was erg gezellig en we kregen ook echt super veel aandacht hihi!

Ook hadden we op 5 december sinterklaas gevierd! We hebben met alle Nederlanders eerst lekker pannenkoeken gegeten en iedereen had pepernoten, speculaas en chips en natuurlijk niet te vergeten WIJN meegenomen! Nadat we pannenkoeken hadden gegeten hebben we het dobbelspel gedaan, helaas had ik niets gewonnen maar had ik wat kadootjes van andere gehad! Het was erg gezellig en heerlijk om alleen met de Nederlanders te zijn!

Zo nog 2 weken aan de bak voor school en daarna komt er genoeg visite dus kan ik daar lekker naar uitkijken!

En gaat het in Nederland allemaal goed? Ik hoorde dat er veel sneeuw was gevallen! Hier ligt er nog niets, maar het is wel heel koud.

xxxxxxx

  • 08 December 2012 - 13:39

    :

    Heel leuk om je verslagen te lezen, omdat ik natuurlijk in hetzelfde schuitje zit! En idd, het was errug gezellig met sinterklaas! Nou ik zie je vanavond, we gaan er ondanks de tentamens nog 2 leuke weken van maken! XX Bianca

  • 08 December 2012 - 15:46

    Lise Koning:

    Volgens mij heb je het nog steeds prima naar je zin! Geniet van de laatste paar weken!
    (En als geschiedenis student, ja, Lodewijk de 14e heeft Versailles uitgebouwd tot wat het nu is ;))

  • 09 December 2012 - 11:59

    Tini En Rob:

    Hai Maaike,

    Nog eventjes en dan is je Parijsavontuur weer voorbij. Als wij je verslagen lezen heb je het onwijs naar je zin. Geniet er nog maar van want voor je het weet is het weer voorbij

    Goede kerstdagen met je moeder, veel plezier met oud en nieuw en tot volgend jaar

    Tini en Rob

  • 11 December 2012 - 11:41

    Mick En Anita:

    Goede morgen Maaike.Nou zo te lezen gaat het nog helemaal toppie met je. Hier gaat ook alles zijn gangetje. Het is wel een beetje winters in De Goorn. Nou heel veel sterkte op de sterfdag van je lieve vader. We zijn in gedachte bij je vader en bij jou natuurlijk. Liefs van Mick ,Anita ,Dennis en Cindy.

  • 24 December 2012 - 20:34

    Ina:

    Hey Maaike,
    De winterse taferelen zijn hier op dit moment ver te zoeken, het lijkt wel herfst qua temperatuur maar ondanks dat is het toch kerstavond.
    De klokken luiden en de kerk zit weer de hele avond stampvol.
    Je moeder is inmiddels gearriveerd, dus het kerstgevoel zal er nu wel zijn.
    Daarom wensen wij jullie heel veel plezier met elkaar, een fijne kerst en een gezond 2013.
    Tot volgend jaar.
    Groetjes, Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 19635

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: