Bonjour! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Bonjour! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Bonjour!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 September 2012 | Frankrijk, Parijs

Of beter gezegd hello. Ik heb bijna nog geen woord Frans gesproken, behalve bonjour, merci en au revoir in de supermarkt. Op mijn school spreekt onderling iedereen Engels! Het is nog best lastig om alles te verstaan aangezien ik nog nooit hele lessen in het Engels heb gehad, maar het komt hopelijk allemaal wel goed! Ik begin al in het Engels te denken dus het gaat al beter!

Ik leef nu al een week in Parijs en het bevalt mij erg goed! Ook al zijn er wel wat verschillen vergeleken met Nederland. In Parijs als je elkaar tegen kom geven ze elkaar allemaal 2 zoenen, daarnaast kan het zijn dat je soms heel erg lang moet wachten tot dat je iets heb geregeld. Er is ook geen volkoren brood zoals bij ons maar zijn er alleen maar stokbroden en croissants enzo. Ook is het op school een beetje een chaos, ik had donderdag 2 vakken tegelijk en dat moet je zelf maar zien op te lossen.

Maandag was mijn introductiedag. De school is erg goed bereikbaar, ik doe er ongeveer 20 minuten over, beter dan de 1 ½ uur in Nederland. Met de introductiedag moesten we eerst omstebeurt opstaan en jezelf voorstellen aan 150 mensen. Daarna was er een introductie over de school en de bank account. Met tussendoor een pauze van 2 uur lang, dat normaal schijnt te zijn in Parijs. Tijdens de pauze kon je met verschillende mensen praten. In de avond zijn we toen met alle studenten naar een café geweest dichtbij school.

Dinsdag ben ik met een Belgisch meisje eerst dingen gaan regelen voor het bankaccount. En daarna naar Jardin du Luxembourg geweest met 1 Duitse jongen, 1 Duits meisje en het Belgisch meisje. Het was super mooi weer dus daar hebben we een hele tijd gezeten.

Woensdag ik over de Champees Elysees gelopen. Het was heel indrukwekkend hoe duur het allemaal wel niet was… Toen we bij de Champees Elysees waren ben ik ook uiteraard naar de Aber Crombie geweest, dat is een kledingwinkel waar alleen maar modellen werken en iedereen staat de dansen, erg leuk om dat te zien! Daarna zijn we nog de Arc Triomph geweest, studenten mogen daar gratis naar binnen dus we gingen uiteraard naar binnen! Nadat we uitgeput boven waren (300 treden) hadden we een super mooi uitzicht over Parijs! Savonds was er bij Champs de Mars een picknick door onze school georganiseerd, waar we uiteraard heengingen!

Donderdag had ik mijn eerste les op school. En savonds was ik naar Vogue fashion night out geweest. Dat was georganiseerd door het vak french culture and civilisation. Met dat vak ga je allemaal verschillende bezienswaardigheden bezoeken. Door er 10 te bezoeken met de docent heb je het vak gehaald, makkelijker kan niet;) Door de hele straat heen stonden er allemaal modellen, bekende mensen en veel camera’s. Daarna zijn we met de docent naar een irish pub geweest en hebben daar wat drinken en cheese soup gehad van een docent!

Vanavond heb ik mijn eerste feestje en morgen komt mijn huisgenoot! Ik ga mijn zeker niet vervelen hier in Parijs!

Liefs Maaike

  • 07 September 2012 - 17:22

    Sabrina:

    Dat zijn nog eens vakken, dingen bezoeken en punten halen!!
    Maak er een gezellig feestje van vanavond xx

  • 07 September 2012 - 17:39

    Melissa Obdam:

    Leuk, leuk, leuk ! Geniet ! En we zullen je missen volgende week. Maar we drinken een borrel op je tijden de bbq.

  • 07 September 2012 - 18:57

    Rob En Tini:

    Hoi kanjer,

    Wat een leuk verhaal en volgens ons is het een groot feest daar in Parijs
    Op de foto's zagen wij dat je bijna de mooiste kamer van Parijs hebt gehuurd

    Uit je verhalen blijkt dat je het er heel gezelllig vindt en we hopen dat er nog meer verhalen komen.
    Je weet wat ik altijd zeg" doe geen dingen waar je later spijt van zal krijgen"
    Dan heb je de tijd van je leven

    Groeten van ons

  • 07 September 2012 - 21:00

    Mick En Anita:

    Hallo Maaike,

    Heel goed te lezen dat je het naar je zin heb en dat je al kennis heb aan je college-genoten.
    Cindy heeft het vorige week erg leuk gehad in Parijs.

    Geniet er lekker van en kusjes van ons en tot het volgende bericht.

    Mick,Anita, Dennis en Cindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 19655

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: