De eerste dag in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu De eerste dag in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Parijs

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 September 2012 | Frankrijk, Parijs

Hier zit ik dan, alleen in mijn eigen appartement. Nadat ik mijn moeder en Cindy heb uigezwaait. Dit wordt mijn verblijfplaats de komende 4,5 maand. Volgende week komt Marjolein (mijn huisgenootje) dus ik ben de komende week alleen.

Gister nadat ik door Lisa, Maartje, de moeder van Maartje, ome Mick en tante Anita ben uitgezwaaid in Hoorn ging ik met richting Amsterdam om vervolgens de Thalys te pakken richting Gare du Nord. De hele reis duurde ongeveer 6 uur en rond half 4 kwamen we aan bij het appartement. De koffers gingen omhoog met de lift en we werden vriendelijk begroet door de oud eigenaars. Ik heb een ruime woonkamer, een slaapkamer, douche, wc en een keuken. ( zie de foto's)Toen we alles hadden geregeld zijn we naar de plek geweest waar iedereen in Parijs moet zijn geweest namelijk; de Eiffeltoren. Ik vond het een erg mooi een hoog monument.

De volgende ochtend hadden we een beetje rustig aan gedaan en ben ik met de taxi naar Gare du Nord gegaan om afscheid te nemen van mijn moeder en mijn nichtje. Daarna had ik kaartjes voor de metro gehaald. Jeetje wat duurde dat lang... ik heb daar serieus 2 uur zitten wachten... Maar ik heb me wel vermaakt door mooi mensen te bekijken!

Morgen de eerst dag naar school, rond 10 uur word ik daar verwacht, ik heb geen idee wat me te wachten staat dus ik wacht het rustig af! Ik zou het leuk vinden om van iedereen iets te horen dus mail mij gerust! Tot de volgende blog!


  • 02 September 2012 - 17:25

    Melissa Obdam:

    Oeeeh. Spannen ! Ben benieuwd naar je eerste schooldag. Ik heb morgen m'n eerste stagedag.. Oook spannend. Kijk uit naar je volgende verslagen ! X

  • 02 September 2012 - 18:58

    André:

    Hoi Maaike,
    ik wens je heel veel plezier in 'La Douce France',
    ik vind het heel dapper van je!

    groetjes, André en Wendy

  • 02 September 2012 - 19:41

    Linda:

    Dat ziet er goed uit, is nog eens wat anders dan op 14 hoog zonder lift in de voormalige dienstverblijven :0)

    Succes op school morgen en natuurlijk vooral veel plezier!

    Heb je de Vélibs al uitgeprobeerd?

  • 03 September 2012 - 13:18

    Irma Buscher:

    Hoi Maaike, spannend joh, veel succes he op school. en ik hoor het wel weer,
    grpoetjes Irma Buscher en fam

  • 03 September 2012 - 17:12

    Frank:

    Hai Maaike,

    Een spannende start van je avontuur, zo in je eentje in Frankrijk. Je hebt je eerste schooldag ws achter de rug, ik ben benieuwd hoe het gegaan is. Wij (ik en Bora) zullen je verslagen zeker volgen. Heel veel succes en plezier gewenst, groetjes uit Alkmaar!

  • 03 September 2012 - 21:09

    Edwin:

    hoy maaike
    veel succes gewenst daar in die grote stad
    maak er wat moois van
    en veel succes op die school gewenst
    groetjes ed

  • 04 September 2012 - 14:59

    Joyce Ridder:

    Ziet er goed uit dat huisje van je Maaik!! Leuke tijd toegewenst.. En ben benieuwd hoe je eerste schooldag is geweest!!! Je moeder bracht je erheen met je nichtje? begrijp ik uit je verslag? Nou lekker genieten Maaik.. En blijf je volgen hoor op je blogg.. Xxx Joyce

  • 05 September 2012 - 21:28

    Silvie:

    Hee Maaike,
    Wat stoer van jou dat je zo lang in la France zal blijven!
    Wat ga je eigenlijk precies doen? Zal wel even wennen zijn voor je om zo ver van huis te zijn...
    Heel veel succes de komende tijd!
    Liefs van carlo, silvie en fianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 19655

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: