Bijna voor 4,5 maand naar Parijs! - Reisverslag uit De Goorn, Nederland van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Bijna voor 4,5 maand naar Parijs! - Reisverslag uit De Goorn, Nederland van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Bijna voor 4,5 maand naar Parijs!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 Augustus 2012 | Nederland, De Goorn

Bijna is het zover! Na maanden voorbereiden staat de (grote) reis op mij te wachten! Afgelopen weekend heb ik een gezellig afscheidsfeestje gehad, ik heb allemaal mooie cadeaus gehad wat nu allemaal in mijn koffer zit! Met 3 volle koffers en een aantal tassen ga ik naar de stad van de liefde, om een top tijd daar te krijgen. Hopelijk leer ik daar veel, ik ben erg benieuwd naar de mensen, het franse schoolsysteem, hoe het gaat om voor mezelf te zorgen en hoop dat ik Frans en (vloeiend) engels leren spreken etc.

Voor de mensen die niet goed weten wat ik in Parijs ga doen. Ik ga op de INSEEC Business school in Parijs een minor in het engels volgen. Ik volg daar de vakken; Brand and Luxery Brand Management, Advertising management, Entrepreneurship, International trade, Media Culture & Society, French Workshop , Cross cultural management, International Finance, French culture and civilisation, US Accounting, Corporate Finance. International Human resource management. Erg veel en een gevarieerd programma dus. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk in Parijs te bezichtigen.

Ik ga wonen in een appartement in het 17e arrondissement, samen met een ander meisje uit Gouda. Alleen zij zit op een andere school. Mijn school staat in het 10e arrondissement. Maandag heb ik eerst een introductiedag en dinsdag beginnen de echte lessen!

Ik heb er zin in en ga jullie proberen op de hoogte te houden van mijn avonturen!

  • 30 Augustus 2012 - 18:48

    Lizet:

    Hoi Maaike

    Heel veel plezier in de stad van de liefde. Het zal je een schat van ervaringen opleveren die je meeneemt in je verdere leven. Maak in ieder geval heel veel lol en geniet van Parijs en natuurlijk de Parijzenaars.
    Ik kijk uit naar je berichtjes op je blog.

    Groetjes Lizet

  • 02 September 2012 - 10:56

    Tini En Rob:

    Hallo Maaike,

    Heel veel plezier en succes met de studie. Geniet er van want het is zo weer voorbij

    Groetjes

    Tini en Rob

  • 05 September 2012 - 20:58

    Jan & Jeanette:

    Hallo Maaike

    We hebben je verslag gelezen en vinden het een uitdaging voor je om deze keuze te hebben gemaakt.
    Wensen je heel veel succes daar in de Parijs ,en zoals jij schrijf de stad van de liefde. ook leuk te lezen dat je een mooi afscheid thuis heb gehad. Ja meid daar zit je dan in een hele grote wereld stad.
    Ook leuk dat je een kamergenoot heb want dan heb je steun aan elkaar. Wij zijn verder erg benieuwd hoe het verder met je gaat en verstaan wij je dan ook in je Frans en Engels ??? Als je weer terug kom naar ons kleine kikkerlandje. Wij zijn jaren geleden ook in Parijs geweest en inderdaad het is een hele mooie gezellige stad. Met hele mooie bezienwaardigheden.
    Geniet er met volle teugen van Maaike we wachten verder af op je volgende mail.

    groeten Jan & Jeanette

  • 27 Juli 2014 - 16:04

    Mevr. Braas:

    Leuk meid, Fijne dat allemaal goed verloopt bij je.
    Liefe groeten en tot mails.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Goorn

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 19655

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: