Parijsss en Bordeaux!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Parijsss en Bordeaux!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Parijsss en Bordeaux!!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 Oktober 2012 | Frankrijk, Parijs

Ik ben even later als jullie gewend zijn, maar ik heb weer een week vol leuke dingen beleefd! Helaas begin ik wel steeds meer jullie te missen…

Zoals gewoonlijk moest ik maandag weer de hele dag naar school.

Woensdag had ik voor het eerst mijn franse les. Het was echt erg interessant, het was een interactieve les dus ik heb naar mijn gevoel veel geleerd! Daarna ben ik met 2 klasgenootjes naar La Defense geweest. Dat is een gebied met allemaal bedrijven, in Parijs zelf mogen er geen hoge gebouwen gebouwd worden dat is omdat mensen de belangrijkste monumenten van een afstand moeten kunnen zien. Het was slecht weer dus ik heb niet zo heel veel kunnen zien. Daarna zijn we even een winkelcentrum in geweest, het was een erge leuke winkelcentrum dus ga er zeker nog een keer heen! S’avonds ben ik met Marjolein naar een Nederlandse borrel geweest. Daar komen mensen die in Parijs wonen, studeren of daar werken. Ze hadden boerenkool, haringen en bitterbalen, helaas hebben we niets gehad omdat we een beetje laat waren. Maar de sfeer was erg gezellig. Ook heb ik een paar nieuwe Nederlanders leren kennen en had ik iemand gesproken die hier werkt en oorspronkelijk uit de grote waal in Hoorn komt, super toevallig!

Donderdag was ik naar de notre dam geweest. Die kerk had heel veel indruk op mijn gemaakt. Ik vond het echt een hele mooie kerk! Ik had er ook een kaarsje voor mijn vader opgestoken. Deze dag was het ook heel erg mooi weer dus ik na het bezoek van de Notre Dam lekker een tijdje in de zon gezeten. Daarna heb ik over de Rue Montorgueil gelopen, dat is een straat met allemaal terrasjes er zaten heel veel mensen buiten dus heb er heerlijk even gelopen!

In het weekend ben ik met school naar Bordeaux geweest. We gingen vrijdagavond weg en we kwamen zaterdagochtend aan. We dachten dat we met de groep allemaal leuke dingen gingen bezoeken, maar helaas moesten we alles zelf maar uitzoeken. Gelukkig konden een paar klasgenoten een paar mensen die in Bordeaux wonen dus hebben we met hun wat leuke dingen bezocht zoals de rivier, een paar pleintje en we zijn een hoge gemeentehuis ingeklomen met een uitzicht over Bordeaux. En savonds gingen we uit in Bordeaux. Het was een erge leuke club met 4 verschillende zalen alleen de drankjes kosten wel € 10 euro… Zondag waren we naar een wijnproeverij geweest dichtbij Bordeaux. Ze hadden eerst alles uitgelegd hoe wijn wordt gemaakt en daarna hebben we nog wijn geproefd.

Maandag moest ik weer van 8 tot half 9 naar school… Maar niet alles ging zoals het moest. Ik denk dat ze niet echt weten hoe ze hier alles moeten organiseren. Misschien moeten we maar een Nederlander naar de directie sturen hoe het allemaal hoort te zijn;) Hier een paar voorbeelden; de syllabus van alle vakken zijn nog niet beschikbaar. Sommige mensen hebben Brand Luxury Management en sommige helemaal niet, dus we moeten de leerlingen die het niet hebben vertellen wat we allemaal in de klas doen. Ook hadden we voor dat vak een grote werkstuk en de leraar was het ons vergeten te vertellen. En we hebben onze schoolpassen nog steeds niet ontvangen. Ik dacht dat het altijd in Nederland slecht geregeld was maar hier is het nog erger.

En eind november komt Anoek, een vriendin van de Hva langs! Erg leuk!

Volgende week heb ik 3 presentaties in het engels! Erg spannend allemaal:)

En in Nederland ook nog alles goed?

Liefs Maaike

  • 09 Oktober 2012 - 16:13

    Melissa:

    Alles goed hier. Een ding wat je zeker niet hoeft te missen is het weer hier. Al is het vandaag wel redelijk, maar de herfst is echt begonnen.
    Moet je eigenlijk ooit wel eens huiswerk maken ? Of is dat niet interessant genoeg om over te schrijven ?!
    Veel plezier Maaik en jammer dat je afgelopen zaterdag niet op m'n feestje was.
    xx

  • 09 Oktober 2012 - 16:55

    Miranda Van Diepen:

    hey Maaike,

    We lezen dat je het erg naar je zin hebt in Parijs!!
    Je hebt volgens mij al een hoop gezien daar.Het is ook een erg mooie stad.
    Ik hoop dat je nog een hele mooie tijd zult hebben daar!!
    We lezen het wel weer op je blog.
    Hier gaat ook alles goed.
    Je krijgt ook nog de groetjes van Tante Gerda!

    Liefs Miranda, Jos en Maud

  • 09 Oktober 2012 - 17:29

    Linda:

    Haha, dat is het fijne aan een tijdje in het buitenland wonen: je gaat het soms wel erg geregelde Nederland waarderen :0)

    Bestaat dat Nederlandse café 'port d'amsterdam' nog?

    Succes met je presen

  • 09 Oktober 2012 - 17:40

    Ina:

    Hey Maaike,

    Vanuit De Goorn ook eens een krabbel van je buurvrouw.
    Volgens mij eet jouw moeder vanavond hutspot :), dat is de geur die ik nu ruik terwijl ik dit mailtje aan jou type.
    Uit je reisverslagen maak ik op dat je al aardig ingeburgerd raak en als een echte Parisienne door de stad dwaal.
    Ik ben blij dat het je zo goed gaat, en al zoveel aansluiting hebt met andere mensen daar.
    Zo slaapt je moeder in ieder geval ook een stuk rustiger.
    Hier gaat alles goed we beleven geen schokkende dingen (gelukkig) op dit moment.
    Dus alle spannende verhalen moeten van jouw kant komen, we wachten je volgende blog weer af.
    En wat betreft de organisatie talenten van de Fransen moet je maar zo denken dat dit dus die bekende
    " franse slag" is.
    Groetjes vanuit een heel zonnig De Goorn.
    Ina







  • 09 Oktober 2012 - 21:36

    Mick En Anita:

    Goede avond Maaike. Hier een berichtje van de Knijntjes. Nou we beginnen jou ook al te missen hoor. Vooral je praatjes als ik bij jullie in de schuur of in de tuin ben. Je krijg wel regelmatig bezoek in Parijs. Wij weten nog niet wanneer we komen want we hebben een druk leven net zoals jij. Aankomend weekend is Dennis jarig de week daarna is Anita aan de beurt en 13 november ben ik zelf aan de beurt. Maar dat heb je vast wel gehoort van je moeder en Koen.Maar we willen wel graag een paar dagen komen. We houden contact. Nou hou je sterk en we denken aan je. Groeten Mick ,Anita , Dennis en Cindy.

  • 10 Oktober 2012 - 15:52

    Frank & Bora:

    Hai Maaike,

    Mooie foto's, en mooi dat je een kaarsje voor je vader kon aansteken daar in de Notre Dâme. Bordeaux lijkt ook wel een leuke stad, wij zetten 'm meteen op ons lijstje :-)

    Groetjes uit Hollande!

  • 11 Oktober 2012 - 10:56

    Iris:

    He Maaik!
    Goed om te lezen dat je zo geniet! Wat een leven heb jij daar... Feestje hier, borrel daar! Lekker hoor! Wat doe je ook veel leuke dingen, mooi dat je een kaarsje hebt gebrand voor je vader! Geniet er lekker van en ik zie je volgende verslag wel weer verschijnen :)
    xx

  • 13 Oktober 2012 - 18:31

    EDWIN :

    hoi Maaike
    is erg grappig om de verslagen telkens weer te lezen
    mooi dat je je heel erg vermaakt daar in Frankrijk
    HOUW JE HET NOG VOL MET DIE STOK BRODEN
    BEN AFGELOPEN WEEKEND OOK WEEKEND WEGGEWEEST
    MET VRIENDEN NAAR SLOOTDORP OOK MOOI WEER
    NOU VEEL SUCCES TOEGEWENST OP SCHOOL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 19651

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: