Singapore en kuta - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Singapore en kuta - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Singapore en kuta

Blijf op de hoogte en volg Maaike

20 September 2016 | Indonesië, Sumatra

Dag 1 + 2 woensdag 14 september & donderdag 15 september
Vandaag vloog ik naar Singapore. De vlucht duurde 18 uur met een tussenstop van 2 uur op Shanghai. De eerste vlucht van 12 uur had ik een luxe want had twee stoelen voor mezelf. Ik had niet heel lekker geslapen maar de vlucht ging wel heel erg snel. Met wat vertraging kwam ik om 11 uur savonds aan, aangezien ik zo laat aan kwam besloot ik maar de taxi te nemen ipv de metro. De taxi kost 25 euro en de metro 2 euro maar omdat het zo laat was en niet wist waar de hostel was, was dit denk ik de verstandigste keuze.

Dag 3: vrijdag 16 september.
Vanacht had ik slecht geslapen ivm de jetlag en aangezien er een snurkende man onder mij sliep, sliep ik al helemaal niet... Ik had rustig aan gedaan en nagevraagd wat de highlights waren bij de receptie en ging ik rond de namiddag op stap. Deze dag ben ik naar little India, orchard street, marina bay, Colonial district en merlion. Aangezien mijn broertje in Nederland al vertelt had dat de formule 1 in Singapore was en daar heen moest gaan besloot ik daar ook even maar een kijkje te nemen. Alles was afgesloten dus er was niet veel te zien. Daarna zag ik wel een verkooppunt van tickets. Ik twijfelde een beetje omdat de prijzen heel erg duur waren. Vervolgens dacht ik boeiend ik ga gewoon heen ben maar een keer bij de formule 1 van Singapore dus had kaarten voor zaterdag gekocht. Aangezien mijn hostel in China town zat had ik besloten om iets te eten in China town. Daarna ben ik naar marina bay gegaan omdat daar een licht show was maar dat stelde helaas niet veel voor. Daarna ben ik naar het hostel gegaan en lekker optijd gaan slapen.

Dag 4: zaterdag 17 september
Na eindelijk een lekkere nacht te hebben gehad had ik op internet gelezen dat er een straat stalletje was met eten met een Michelin ster. Ik besloot daar dus heen te gaan. Helaas kon ik deze mall niet vinden en hoorde al dag je anderhalve uur moest wachten dus dit feest ging helaas niet door. Daarna ben ik gelijk naar de formule 1 gegaan. Na wat gezoek had ik uiteindelijk een goed plekje gevonden met een beeldscherm voor mij. Ik mocht namelijk niet op de tribunes zitten omdat dat duurdere tickets waren. Ik keek mijn ogen nog uit hoeveel Nederlanders er waren. Ik heb weleens de cross van mijn broertje gezien wat al veel geluid gaf maar dit gaf echt veel meer geluid. Oordopjes waren geen overbodige luxe. Tijdens de rit kwam er ook naar een verran over de weg rennen precies waar ik stond, helaas reedt max Verstappen toen net langs en schrok heel erg. Er waren verschillende crosses zoals Ferrari en in mijn ogen normale auto's. Tussen de practice #3 en de kwalificatie trad Bastille op dus lekker wat eten gekocht en naar muziek van Bastille geluisterd. Ik dacht dat ik maar een nummer kon maar ondertussen kon ik er veel meer. Daarna moest ik weer snel naar mijn plek om de kwalificatie de bekijken. Max Verstappen werd daar vierde dus uiteindelijk best prima. Aangezien ik super vermoeiende voeten had twijfelde ik of naar naar queen zou gaan. Uiteindelijk besloot ik toch maar om even te gaan kijken en dit was geen verkeerde keuze. Jullie zullen wel denken; queen bestaat toch niet meer? Maar het waren Adam Lambert en de gitarist en drummer van queen. Wauw wat was dit geweldig! Het eerste nummer kon ik niet maar daarna kon ik alle nummers. En wat zijn de mensen van de band entertainers. Ik heb twee uur lang alleen staan dansen op alle nummers. Jammer dat ik geen dansmaat had maar het was evengoed geweldig. Rond 2 uur was ik thuis en daarna nog een tijdje gepraat met een Nederlandse kamergenoot.

Dag 5: zondag 18 september
Dit was mijn laatste dag in Singapore. De vlucht ging om half 5 dus kon niet zo heel veel doen aangezien ik al 2 uur moest vertrekken. Van de jongen waar ik vorige nacht had ik gepraat zei dat ik naar marina bay garden moest gaan. Ik vol goede moed naar die tuinen maar bleek dus dat ik naar de verkeerde tuinen was gegaan. Ik was naar botanic Gardens gegaan. Ook evengoed erg mooi aangezien het van de Unesco erfgoed was maar baalde wel. Terug in het hostel kwam ik die jongens tegen en lachte mij al uit haha. Hierna vloog ik naar Denpasar om Heleen te ontmoeten die vlucht kwam een half uur eerder aan dus kwam precies goed uit. Alleen bleek mijn vlucht dus een half uur vertraging te hebben en mijn backpack kwam het laatst dus duurde even wat langer dan gepland. Daarna taxi naar het hostel in kuta gepakt en weer bijgepraat. Wij zijn alleen wel opgelicht bij de taxi. Wij hadden 150.000 idr betaald maar terug maar 26.000 Maarja de heenweg was evengoed maar 10 euro dus maakte ons niet zo heel erg druk. Vervolgens nog wat gegeten in de mall en daarna richting ons bedje gegaan.

Dag 6: maandag 19 september
Vandaag hadden we besloten om naar het strand te gaan. We hadden een gratis taxi geregeld bij het hostel en een ander Duits meisje ging met ons mee. Na wat onderhandelingen over het strandbedje hebben we lekker 2 uur niks gedaan en naar surfers gekeken. Daarna zijn we naar de mainstreet gegaan om even wat te gaan eten en winkeltjes te bekijken. Daarna nog even gerelaxt bij het strand en weer naar de surfers gekeken. Heleen kreeg al kriebels om te gaan surfen en ik vond het maar lastig eruit zien ;) daarna taxi proberen te regelen maar dit bleek lastiger dan het was. Ze begonnen allemaal met 100.000 idr wat ons een beetje veel leek uiteindelijk hebben we toch nog een taxi kunnen regelen voor 40.000 idr. Daarna zijn we weer naar het hostel gegaan en even snel wat gegeten en snel naar bed want ons taxi stond de volgende dag weer om half 6 smorgens klaar om richting Sumatra te gaan.

De volgende stap in onze planning is naar het eiland Sumatra om daar naar bukit lawang (oerang oetangs) en lake toba te gaan.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden!

Xx

  • 20 September 2016 - 13:52

    Kees En Tonny:

    Hoi Maaike,
    net enkele dagen op pad en al zoveel gezien en meegemaakt.
    Leuk dat je Max ook had zien rijden.
    'n leuke tijd nog en groetjes.

    Kees en Tonny

  • 20 September 2016 - 20:04

    Mick.:

    Zo, zo Maaike. Je hebt al weer een hoop meegemaakt in dat korte tijdje dat je weg bent.Maak er wat moois van en we spreken je weer. Gr van DE Buitenhofjes.

  • 26 September 2016 - 12:13

    Jan En Jeanette:

    Zo jij ben lekker bezig en wat heb al veel meegemaakt wat we lezen van je. Ook dat je de formule 1 in het echt heb gezien. Dat kunnen er niet veel zeggen helemaal in Singapore. Maaike spreken ze daar Engels? Wel zo makkelijk toch. Verder veel succes met je vakantie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sumatra

Indonesie en Vietnam

Backpacken

Recente Reisverslagen:

29 November 2016

Thailand

19 November 2016

Laos

11 November 2016

Laatste twee weken in Vietnam.

30 Oktober 2016

Eerste twee weken Vietnam

15 Oktober 2016

Bali en lombok
Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 19613

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: