City of Lights - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu City of Lights - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

City of Lights

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 November 2012 | Frankrijk, Parijs

Hier ben ik weer! Hier in Parijs is het nu echt winter geworden en Parijs is veranderd in de city of lights! Ik vermaak mij hier nog steeds prima hoewel ik het wel steeds drukker met school krijg. Ik moet binnenkort een paar projecten voor school inleveren en ik moet heel vaak presenteren (ik heb nog nooit zoveel gepresenteerd).

Ik heb de laatste tijd geskypt met Tessa, Maartje, Lisa en Vinny. Erg gezellig om ze weer te spreken.

Vorige week heb ik de kerk van Saint-denis bekeken, cimetière de montparnasse(begraafplaats). We wilden ook naar de catacombes maar die was helaas dicht door een airco probleem. En heb ik voetbal gekeken, ik ben naar de Nederlandse borrel geweest en heb ik met een jongen van school uit Amsterdam afgesproken! En ben ik uiteten geweest in een typisch frans restaurant waar ze de lekkerste en mooiste cocktails hebben!

9 tot 11 november zijn mijn moeder en Koen gekomen! Vrijdag hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we uiteten geweest, daarna naar de Eiffeltoren geweest, helaas begon het toen net te regenen en daarna een filmpje gekeken. Zaterdag hebben we een heel stuk gelopen. We zijn eerst naar de moulin rouge geweest daarna naar de muur van liefde, schilderswijk en de Sacre couer. Daarna zijn we met de metro naar de champees Elysees gegaan en zijn we langs de dichte kerstmarkt gelopen, de concorde, de tuileries, de opera en daarna de kerstboom van La fayette bekeken en naar de top gegaan. S’avonds hebben we heerlijk een pizza besteld en daarna weer lekker rustig aan gedaan! En zondag ben ik nog met mijn moeder naar de grootste markt in Parijs geweest. We waren daar denk ik de enige blanke dus we vielen heel erg op… En rond 3 uur ging mijn moeder en Koen weg… dat vond ik wel weer heel moeilijk!

En deze week ben ik maandag voor de laatste keer van 8 tot 8 naar school geweest, dinsdag veel aan school gewerkt. Ik heb woensdag bij een klasgenoot gegeten en daarna zijn we naar de wedstrijd Duitsland tegen Nederland geweest. Alleen het was een beetje een erge slechte wedstrijd, ik had er meer van verwacht! En ik ben ook nog naar de Pompidous geweest, dat is een museum met moderne kunst daarna ben ik naar de joodse wijk en place Vendome gelopen. En s’avonds heb ik bij een klasgenoot gegeten en daarna ben ik uit geweest.

1 januari hebben Tessa en Dominique geboekt om naar Parijs gekomen. Dit bekenent dat er 2 weken lang visite komt! Echt super gezellig! Oma nog bedankt voor uw cadeau, erg lekker en leuk!

Bissous xxx

  • 17 November 2012 - 17:43

    Ina:

    Hey Maaike,
    Ook hier in De Goorn lijkt de winter zijn entree te hebben gedaan, wat is het koud vandaag. De kachel hoog en een dikke trui aan dan is het nog een beetje uit te houden. We maken hier nog steeds niet zo veel mee, ik denk dat jij een spannender leven hebt op dit moment. Alhoewel, vandaag arriveerde Sinterklaas in Roermond, en je weet maar nooit wat voor spannende dingen die man nog doet en het journaal haalt.
    Ook 11-11 was een zeer geslaagde avond voor de kinders in De Goorn, het weer was super, dus ze kwamen uit alle hoeken en gaten om snoep op te halen. Andere jaren was het nooit zo druk, maar je moeder was er niet en nu had ik ze allemaal. Ik denk dat ik er ruim 100 aan de deur heb gehad, en dat is erg veel voor onze straat.
    Wat was dat flitsende bezoekje van je moeder en Koen fijn voor je, en als ze dan weer weg zijn is het weer puur af kicken. Maar mams komt gauw weer heb ik begrepen, dus toch iets om naar uit te kijken. En het nieuwe jaar start je ook weer met vers bezoek, toch een stukje Holland in Paris.
    Ik heb de foto's met plezier bekeken en inderdaad Parijs mag er zijn als lichtstad. Maar ik mis wel een foto van koen of was hij te lang en valt hij weg tegen de Eiffeltoren?
    Maaike vanuit een koud en nat dorp wens ik je een prettig weekend.
    Groetjes ,
    Ina

  • 17 November 2012 - 17:57

    Ome Mick:

    Goede avond Maaike. Nou je vermaakt je nog prima. Nog bedankt voor je mooie kaart voor mijn verjaardag, jij denkt ook echt overal aan. We hadden een mooi feest. Nou de groeten uit de Goorn

  • 18 November 2012 - 13:58

    Sabrina:

    Leuk geschreven weer Maaike! De tijd vliegt, over 2 maanden ben je alweer in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 19632

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: