Weer een nieuwe week! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Weer een nieuwe week! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Weer een nieuwe week!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 Oktober 2012 | Frankrijk, Parijs

Nu ik dit in mijn appartement aan het schrijven ben, regent het hier in Parijs. Het is al bijna de hele week slecht weer. Hopelijk wordt het hier snel beter! Dit keer een niet zn lang verhaal ik heb niet heel veel meegemaakt.

Deze week heb ik een beetje de dagelijkse dingen gedaan en niet heel veel bijzonders. Ik heb geskypt met mijn moeder en Daphne, ik ben naar leuke feestjes geweest, het Nederlands elftal gekeken en lekker geshopt! Zaterdag had ik een dag vol sportactiviteiten. Ik was eerst naar een rugby wedstrijd geweest voor de Franse cultuurles, dat vond ik niet zo boeiend en ik snapte er niets van. Daarna ben ik naar een ijshockey wedstrijd geweest, Marjolein had een paar professionele spelers leren kennen en van hen hadden we gratis kaarten gekregen. Ik was zelf nog nooit naar een ijshockey wedstrijd geweest, maar het is echt heel leuk om te zien. Daarna zijn we met de klasgenoten van Marjolein naar een cafeetje gebracht waar we gingen wachten op de spelers en later zijn we met hun naar een ander kroegje geweest en naar een club geweest! We waren 6 uur thuis, wat natuurlijk een erg goed teken is!

Huiswerk hebben we hier eigenlijk niet echt veel, af en toe wat lezen en presenteren en dat is het eigenlijk! En we hebben gister net te horen gekregen dat we onze schoolpassen binnen zijn gekomen dus het is helaas geen nieuwjaarskadootje geworden.

Morgen ga ik eerst voetballen met school en daarna ga ik met oma skypen en s'avonds ga ik met Nederlandse klasgenoten naar een Nederlands café Port d’Amsterdam op aanrader van mijn nicht, ze verkopen daar frikadellen, kroketten, kaassoufflés en goedkoop bier! Heb er nu al helemaal trek in!

Vrijdag komt Sabrina, een vriendin van mijn school in Amsterdam. Ik heb er echt heel veel zin in! Eindelijk kan ik aan iemand laten zien waar ik leef en wat ik hier allemaal doe! Ik heb een heel lijstje gemaakt wat we kunnen gaan bekijken. Vervelen gaan we ons zeker niet.

Ik heb ook een skypeaccount als jullie met me willen skypen mijn skype naam is: maaikeknijn1

Bissous xx

  • 17 Oktober 2012 - 16:23

    Nanja:

    He Maaike,

    Zelfs als je zegt dat je niet zo veel hebt meegemaakt, ziet jouw week er al spannender uit dan mijn gemiddelde week ;-)
    Leuk dat je naast de toerist uithangen nu ook meer in het Parijse leven komt (al is de Hollandse bar een uitzondering natuurlijk, maar kan me goed voorstellen dat je wel eens trek hebt in frikadellen en kroketten!). Qua voetballen: heb je al meer meiden kunnen overhalen te gaan voetballen? Het kan toch niet dat de verdeling man-vrouw zo scheef is ..

    Au revoir,
    Nanja

  • 17 Oktober 2012 - 17:22

    Mick En Anita:

    Ja, ja je maakt wat mee daar in Parijs. Wij willen je nog bedanken voor de mooie verjaarskaart voor Dennis. We hebben lekker een borrel gedronken en natuurlijk ook op jou geproost. Nou tot de volgende keer maar weer en succes met het skypen met oma. Groeten Mick, Anita, Dennis en Cindy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Maaike

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 19611

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie en Vietnam

12 Juli 2014 - 30 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis

01 September 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: