Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Knijn - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 November 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 68: Zondag 20 november
Vandaag had ik de vlucht van luang prabang naar chiang mai. Samen met 2 meiden die ik in luang prabang hadden ontmoet gingen we die kant op. De vlucht was echt een hel, we vlogen in een kleine vliegtuig. Na aankomst hadden we de ontmoeting met een meisje die ik via Facebook had ontmoet en ook op de scooter naar pai wilde. Zij kwam ook heel toevallig uit Hoorn en hadden meerdere gemeenschappelijke vrienden, hoe toevallig. Wij hadden echt super veel zin in frikandellen en kroketten. Wij dus opzoek op internet en al snel vond we een super leuk zaakje. Daar gegeten en het was heerlijk. Daarna nog even de nachtmarkt overgegaan en daarna een Bucket gedronken bij de uitgaansstraat.

Dag 69: maandag 21 november
Vandaag hadden we een scootertocht gepland richting pai. We stonden eerst al bij de verkeerde locatie aangezien ze net waren verhuisd. We hadden toen daar eerst maar even ontbijtje gehaald (tosti's van 7/11). Daarna richting de scooterverhuur om onze scooters op te halen. Wij kregen drie mooie roze honda's mee. Na 1 km vielen we helaas al. Na een stomme gat in de weg kon het andere meisje het niet ontwijken en viel en ik kon niet meer remmen, schade; 7 nieuwe schaafwonden op mijn linkerkant. Na een verzorging van ongeveer een uur van de andere meiden besloten we toch maar weer om op de scooter te stappen en verder te gaan. Daarna was de weg echt super goed. We zagen daar verder nog een waterval dus besloten daar maar heen te gaan. Na een hobbelige rit van 5 km kwamen we aan bij de waterval. Wat een mooie waterval was dat! Daarna weer verder gegeten en even lunchen. We moesten alleen even opschieten aangezien het al half 4 was en wij voor het donker thuis wilde zijn. Daarna begon er een prachtige weg met meer dan 250 bochten. Wat kon ik daar van genieten, ik vergat ondertussen al mijn grote schaafwonden. We reden daar met zonsondergang dus de lucht was echt geweldig. Helaas moesten we in het donder nog een stuk naar huis rijden en kwamen wij rond half 8 aan. Daar de wonden weer verzorgd en avondgegeten en voor de rest lekker gechilld.

Dag 70: dinsdag 22 november
Vandaag heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan. Mijn schaafwonden deden erg veel pijn en was redelijk stijf dus lekker in het hostel in hangmatten gelegen. Met zonsondergang zijn we richting de pai canyoning gegaan om zonsondergang te bekijken. Daarna lekker pad Thai gegeten en savonds wat drankjes gedronken onder het genot van live muziek.

Dag 71: woensdag 23 november
Vandaag had ik ondanks de stijfheid wel weer zin om wat te gaan doen. Gister hadden we van een Duitser gehoord dat het erg leuk was om naar de lod cave te gaan. De rit was alleen twee uur maar we hadden al tijd. We waren alleen te ver door gereden dus het duurde iets langer. We kwamen in een cave terecht waar we met een gids naar binnen moesten. Er waren drie caves.
* Column Cave: met enorme stalactieten, -mieten en pilaren.
* Doll Cave: met allerlei stenen ‘figuren’; van dieren tot Boeddha’s.
* Coffin Cave: met doodskisten en een vervaagde muurschildering van duizenden jaren oud.
Erg bijzonder om het te zien. Ik denk de mooiste die ik heb gezien. Na de rit terug had ik wel weer honger dus lekker wat gegeten en savonds lekker gechilld met mijn Nederlandse vrienden.

Dag 72: donderdag 24 november
Vandaag was ik van pai naar chiang mai gereisd. De meer dan 250 bochten gingen lekker in mijn buik zitten. De misselijkheidpilletjes hielpen niet super goed maar evengoed als binnen gelaten. Toen ik aankwam in pai had even mijn lunch genuttigd en daarna een stukje door de stad geslenterd. 'S avonds even over de nachtmarkt gelopen en daarna lekker gechilld bij een live bandje met een chang biertje erbij.

Dag 73: vrijdag 25 november
Vandaag heb ik gevolgen van chiang mai naar Bangkok. 'S ochtends alleen even een hazelnoot mocha gedronken en verder niet veel gedaan. Toen ik aankwam bij het hostel was het meteen gezellig. Iedereen was ook wel benieuwd hoe ik aan mijn wonden kwam. Ik had al in mijn hoofd dat ik naar de rooftopbar cloud 47 wilde. Toevallig wilde twee Nederlandse jongens daar ook heen en daarna schoven ook nog twee andere Nederlandse meiden aan. Na een taxirit van 1 uur besloten we maar uit te stappen want lopen was nog sneller dan in de auto. Eenmaal aangekomen keken we allemaal onze ogen uit. De biertjes en eten waren flink prijzig dus we hadden uiteindelijk een rekening van ongeveer 5.000 baht ( 132 euro). Daarna hebben we nog khao san road onveilig gemaakt.

Dag 74: zaterdag 26 november
Vandaag had ik weer een reisdag. Ik ga vandaag naar kanchanburi. Na een uur bij de bushalte te hebben gestaan werd ik eindelijk meegenomen door een bus. Ik moest eigenlijk met een minivan dus denk dat ze die hadden gemist. Daarna kwam ik aan bij de plek waar de minivans vandaan redden. Daar de minivan geregeld na heel wat gedoe, de meeste Thaise mensen kunnen geen Engels en was hier zo ongeveer de enigste toerist. Na drie uur kwam ik aan in kanchanburi. Daar even de tour voor morgen geregeld en verder rustig aan gedaan. Was best moe. Ik zit hier alleen in een kamer dus dat is wel lekker. Savonds nog een curry gegeten die niet te eten was en daarna toch maar naar het ziekenhuis gegaan want mijn enkel werd alleen maar dikker en roder. Het was maar goed ook want ik heb een infectie en moet nu een week lang aan de antibiotica en de komende dagen naar het ziekenhuis om het schoon te maken.

Dag 75: zondag 27 november
Vandaag had ik een tour geboekt naar o.a. de Erawan waterval. Rond 7 uur ging het wekkertje. Na een ontbijt werd ik al opgehaald door de gids maar was gewoon netjes optijd dus denk dat ze gewoon haast had. Eerst gingen we naar de erawan waterval. De waterval was weer net zo mooi als op de foto's. Helaas kon ik niet naar level 7 ivm met mijn voet maar evengoed vier mooie watervallen gezien. Daarna geluncht en vervolgens gingen we met een trein mee van de tweede wereld oorlog en ten slotte nog naar de bekende brug in kanchanburi namelijk de river kwai bridge. 'S avonds weer even gegeten en daarna weer mijn wonden ontsmetten in het ziekenhuis. Vanavond maar even een rustig avondje.

Dag 76: maandag 28 november
Vandaag had ik een reisdagje van Kanchanburi naar Bangkok. Rond 1 uur kwam ik aan ik Bangkok. Daarna gegeten met twee Nederlanders en daarna gechilld bij het hostel. 'S avonds gegeten bij een Indiër en daarna naar het ziekenhuis. Helaas zei die dat mijn voet was opgezwollen dus dat ik er zo min mogelijk op moet lopen. Morgen dus maar een dagje bij het hostel. Daarna nog een drankje gedaan met twee oudere vrouwen dichtbij khao san road.

Dag 77: dinsdag 29 november
Vandaag niet teveel gedaan behalve gechilld in het hostel. Vandaag pak ik om 2 uur snachts de vlucht terug naar Nederland en kom woensdag om 1740 weer aan in Nederland!

Na twee en halve maand is het weer tijd om naar huis te gaan. Ik ben echt super blij dat ik dit heb gedaan. Erg veel geleerd zoals niet te snel oordelen over mensen en niet te snel opgeven. Ook heb ik mijn angsten overwonnen en makkelijk met mensen leren praten. Ik heb lange busritten/treinritten van soms wel 14 uur overleefd. En veel leuke mensen ontmoet! Ik zou dit voor geen goud willen missen! Op naar mijn volgende reis; Curaçao

Rot snel in Nederland en hoop dat jullie hebben genoten van mijn verhalen!

• 29 November 2016 - 17:28

Rob En Tini:

Wij hebben zeker genoten van je verhalen. Het is geweldig om je zo te volgen

Groetjes en tot snel bij een Nederlands biertje

• 29 November 2016 - 17:31

Peter:

Wat een mooie reis
    Had vandaag je moeder gesproken nou die is wel blij dat je weer terug komt
    Groetjes familie beerepoot een veilige terug reis

• 29 November 2016 - 18:56

Theo:

Ik heb genoten van je verhalen. Ik ben blij dat je zoveel leuke mensen heat ontmoet. Welkom terug in Nederland.
    Groetjes familie Koppes

• 03 December 2016 - 13:43

Edwin:

was een mooi verslag blij dat je onwijs genoten hebt